عکاسی پوشاک:

در این مقاله قصد داریم به عکاسی پوشاک و چالش های آن بپردازیم و اکثر نکات مهمی که باید به آن توجه شود را برسی کنیم.

چیدمان جذاب:

اولین و مهم ترین چیز در عکاسی پوشاک چیدمان آن است که باید چیدمان به صورتی باشد که چشم نواز و جالب باشد که در نهایت به فروش منجر شود. برای مثال من در این عکس به جای اینکه لباس را ساده روی یک تخته بگذارم و عکس بگیرم داخل آن را از پنبه پر کردم و کفش هارا طوری قرار دادم که انگار لباس جان دارد و توپ جلوی پایش را شوت می کند.

در عکس های این چنینی ما از یکسری المان ها استفاده میکنیم مثل آن برگ هایی که از دو طرف عکس دیده میشود ؛ این دکور سفارش مشتری بود ، و آن را طوری مدیریت کردیم که المان های افزودنی بیش از حد به چشم نیایند.

اهمیت برند سازی به صورتی که باید در ایران درک نشده ، و متاسفانه اکثریت کسب و کار ها اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند ، درحالی که این برند سازی تاثیر بسزایی بر روی فروش هر کسب و کاری دارد ، برند باعث میشود مشتری خیلی سریع اعتماد کند و سریع تر خرید کند ،  مثلا اگر شرکت اپل یک خودکار هم تولید کند و لوگوی خودش را روی این خودکار بگذارد بخاطر همین برند فروش خوبی خواهد داشت ، فقط کافیست که عکس خوبی از این خودکار گرفته شود و خوب معرفی شود.

منطق فروش میگوید مردم چیزی را میخرند که آن را می‌خواهند نه چیزی را که لازمش دارند ، برای مثال ما نیازی به خرید رولکس نداریم اما دوستش داریم و اگر پول را داشته باشیم به احتمال بسیار زیاد آن را بخریم در حالی که رولکس عملا کار فیزیکی خاصی انجام نمیدهد.

کل فروش و برندینگ یه کار روانیه برند با روان مشتری بازی میکند و کسی که این قدرت را داشته باشد میتواند هر محصولی را برند کند و به همین صورت آن را بفروشد.

البته این پروسه برند سازی کاری بسیار بسیار حساس ، و پیچیده ای است و نباید در آن خطایی صورت بگیرد ، میخواهم یکی از بدترین اشتباهات برند بلک بری که زمانی تولید کننده تلفن هوشمند بود را برای شما شرح بدهم ، بلک بری بخاطر اینکه امنیت بالا و قیمت مناسبی داشت ، بسیار محبوب بود و مدیران کسب و کار های بزرگ از این تلفن ها برای کارمندانشان میخریدند و از آن راضی بودند اما شرکت اپل در سوی مقابل جدید و باحال بود و قشر دیگر جامعه آن را می‌پسندیدند اشتباهی که بلک بری کرد این بود که وارد حوزه ای شد که اپل پادشاه آن بود و باعث شد که فروش بلک بری کاهش پیدا کند و شکست بخورد و الان میبینیم که برندی تحت عنوان بلک بری دیگر وجود ندارد.

عکاسی تبلیغاتی هم خارج از این سیستم نیست چرا که عکس یکی از مهم ترین ابزار های ما برای ساخت یک برند قدرتمند است ، یک بیلبورد تاثیر گذار علاوه بر متن عکس تاثیر گذار ، به عکسی نیاز دارد ، که شخصیت برند را به درستی منتقل کند ، باید به این موضوع فکر کرد عکس تبلیغاتی ما چه تاثیر روانی روی مشتری ما میگذارد ؟ آیا باعث بیشتر دیده شدن کار ما میشود یا خیر ؟ جذابیت کافی را دارد ؟ با برند ما هم راستا هست یا نیست؟

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از سن ایچ ، امیری استودیو

نکته دیگر این است که الان من برند غفاری را به شما معرفی کردم من خودم به واسطه وبسایتی و مخاطبینی که دارم یک رسانه محسوب می‌شوم همین الان یک برند سازی رایگان برای جواهرات غفاری انجام دادم ممکن است همین اتفاق برای شما هم بیوفتد ممکن است کسانی مثل من درباره برند شما هم بنویسند و درباره آن در ویدیو های خود صحبت کنند ، این باعث میشود که برند شما بیشتر دیده شود و شناخته تر بشود ، تمام امید و انگیزه من این است که همکاری خوبی باهم انجام بدهیم و در مقاله ای دیگر از کاری که در کار هم کردیم و از برند شما در مقالات وبسایتم بنویسم.

کل داستان عکاسی تبلیغاتی و استراتژی های پشتش به همین صورته ، اگر یک خط فکر و یک استراتژی پشت عکاسی تبلیغاتی نباشد این کار به هیچ دردی نخواهد خورد ، استراتژی یعنی همین چیزی که از برند غفاری برای شما مثال زدم یعنی وبسایت آماده تمام زیر ساخت ها آماده حالا میریم برای یک تبلیغ قوی.

عکاسی تبلیغاتی ساخته شده برای برند سازی و فروش بیشتر و من اینجا هستم تا این کار رو برای شما انجام بدم و در این راه کمکتون کنم ،  عکسی برای شما بگیرم که هویت برند شما را به صورت حقیقی به مشتری های خودش نمایش بده و تاثیر گذاری زیادی داشته باشد.

خیلی غم انگیز و دلگیره که کسب و کاری که برایش به شدت زحمت کشیده‌ایم تعطیل شود ، چقدر امید پشتش بود چقدر فکر و ایده برایش داشتیم اما همه اش از دست رفت ، الان یک فرصت دوباره است برای اینکه برندتان را احیا کنید آن را تبلیغ کنید تا جانی دوباره بگیرد.

توی یک کتاب کسب و کاری یک نکته خیلی جالب خوانده بودم نوشته بود : اگه پنجاه میلیون درآمد دارید از کسب و کارتون پنجاه و پنج میلیونش رو روی تبلیغات و برندینگ و فروشتون سرمایه گذاری کنید ماه بعد به جای پنجاه میلیون ۷۰ الی ۱۰۰ میلیون درآمد خواهید داشت.

مطلب بالا در صورتی ممکن میشود که زیر ساخت های شما آماده باشد ، مثلا همین تبلیغاتی که جواهرات غفاری انجام میدهد به شدت هدفمند است ، سایتشان کاملا آماده به فروش است ، عکس های حرفه ای گرفته اند ، برای کارهاشون و توی بیلبورد و  سایتشون به کار بردن ، به این صورت کارشان را پیش برده اند و بله توی این سیستمی که برای شما مثال زدم اگر ۵۵ میلیون را روی برندینگ و تبلیغاتشات سرمایه گذاری کنند ماه بعد شاید به ۵۰۰ میلیون فروش برسند چون کارشون فروش جواهراته و رسیدن به این رقم ها به هیچ عنوان به دور از ذهن نیست فروش ۳ دست جواهرات برای رسیدن به این رقم و حتی بسیار بیشتر از آن کاملا کافی است.

هنر تبلیغات همینه من نمیتونم عکاسی تبلیغاتی رو از کل این پروسه جدا کنم کل داستان تبلیغات مثل بدن انسانه هر بخش باید به درستی کار خودشو انجام بده تا کل داستان درست بچرخه عکس تبلیغاتی هم بخشی از این بدنه.

مشکل این است که با اینکه این حوزه خیلی جدید نیست اما کسب و کار ها چشمشان را بر روی این مسئله بسته اند و فقط به فکر تولید هستند از نظر من تولید بدون فروش هیچ ارزشی نداره.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از سن ایچ ، امیری استودیو

برای درک بهتر این موضوع برای شما یک مثال میزنم ، فرض کنید دو محصول و دو تولید کننده داریم محصول اول یک محصول بسیار بسیار ابتدایی و ساده است اما تولید کننده آن یک داد بزن جلوی مغازه اش گذاشته تا محصولش را به رهگذران معرفی کند تولید کننده دوم محصولش بی نقص است ، از هر جهت هزاران برابر بهتر از تولید کننده اول است اما آنقدر سرگرم بهتر کردن محصول خودش است که از فروش غافل میشود و در تنهایی به تولید میپردازد آخر سر از مغازه بیرون می آید و می بیند که هیچ کس دم در مغازه نیست اما همکارش که دوتا مغازه جلو تر است برایش صف بسته اند .

چه حسی دارد این موضوع؟ اینکه بدانی بهترین هستی اما مشتری نداشته باشی ، آنقدر دردناک است که مرد را به زانو در می آورد ، توی دنیا مدرن ما داد بزنی نداریم حتی جدیدا داریم به سمتی میریم که دیگر مغازه ای هم در کار نیست و مشتری های ما هم دیگر به صورت فیزیکی با ما در ارتباط نیستند دنیا به سمت آنلاین و دیجیتال شدن میرود کسی که با این جریان همراه شود و هوشمندانه عمل کند میتواند روی این جریان موج سواری کند و به بهترین ها برسد اما کسانی که انکارش میکنند محکوم به این هستند که مثل فروشنده دوم باشند محصولشان بی نقص است اما مشتری اورا نمیشناسد ، هیچ کس برایش دست نمیزند و از همه بدتر کسی از اون خرید نمیکند.

اگر قصد فروش عالی دارید باید توی لینک های اول گوگل باشید ، بیلبورد های خوب داشته باشید پروسه برندینگ قوی انجام بدید به این صورت میتوانید فروشتان را چند برابر کنید ، برای این کار هم باید با متخصصین این حوزه کار کنید کسانی که واقعا تجربه انجام این کار رو دارند و واقعا توانایی انجام این کار را برای شما دارند ، این یک موضوعی نیست که سر سری گرفته بشه ، چون کاملا جدیه آینده کسب و کار های مارا تایین خواهد کرد.

من برای کسب و کار خودم هم دارم تلاش میکنم الان که دارید این مقاله رو میخونید حاصل تلاش های من و تیم من برای برند کردن استودیو امیریه که کارمون رو بیشتر بفروشیم و با برند های بزرگ کار کنیم ، تبلیغات کردیم ، کل این مسیر رو رفتیم و تستش کردیم و اینو درک میکنم که چقدر سخته دیده نشدن چقدر سخته که کارت عالی باشه اما کسی ازت نخره چون خودم اونجا بودم ، تاریکی رو چشیدم شب تا صبح تلاش کردن بدون پول رو چشیدم و درک میکنم که شما چطور کسب و کار خود را پایه گذاری کردید و درک میکنم که چقدر براتون مهمه که خوب رشد کنه من هم در این مسیر کنار شما هستم و برای شما عکس های درجه یک می سازم.